Food Film Club Presents:

Did anyone else notice a little frost on the grass this morning? Yup, it’s that time of year again. A winter chill is creeping in and the nights are getting longer. It’s time to cuddle up with friends, blankets, a glass of something warming, and a darn good movie.

Conveniently enough…

The next Food Film Club is on Thursday November 15th at 19.30!!

Our movie: Io Sono L’Amore (I Am Love)

I am Love

Much like the star of the movie, Tilda Swinton, this movie is unsettlingly beautiful. Set between Milan and somewhere in the Italian countryside, the movie follows our complex heroine’s transition from the gilded cage of upper-class Italian family life, to a more expressive existence with her chef-lover. Food is the medium bringing her out of her shell. But this is no romantic portrayal of Italian cuisine. Just like the people, sex, soundtrack and relationships in this movie, food is alternately challenging, raw, graphic and beautiful. This is a must see.

Come join us! Bring a cushion and get cozy…

Thursday November 15th at 19.30, Via Vittorio Emanuale 207 (Bianca Bonetti’s apartment)

As always, FFC is FREE & OPEN TO ALL STUDENTS

Free wine and popcorn. Feel free to bring your own drinks and food, too.

Please bring a cushion to sit on!!

 

– – – Versione Italiana – – –

Avete notato anche voi quel velo di brina sull’erba stamattina? Già, è di nuovo quel periodo dell’anno. Il gelo invernale si sta insinuando tra noi e le sere si stanno allungando. E’ tempo di rannicchiarsi con amici, coperte, un bicchiere che ti scaldi dentro, e un gran bel film.

Guarda caso…

Il prossimo Food Film Club sarà Giovedì 15 Novembre alle 19.30!!

Il nostro film: Io Sono L’Amore (I Am Love)

Tanto quanto la protagonista, Tilda Swinton, questo film è di una bellezza sconvilgente. Ambientato tra Milano e qualche posto indefinito della campagna italiana, il film segue la transizione della nostra eroina dalla prigione dorata della vita italiana alto-borghese ad un’esistenza più significativa con il suo chef-amante. Il cibo è ciò che la fa uscire dal suo guscio. Ma questo non sarà un romantico ritratto della cucina italiana. Così come le persone, il sesso, la colonna sonora e le relazioni in questo film, il cibo è impegnativo, provocatorio, crudo, grafico e spettacolare. E’ un film da vedere!

Unitevi a noi!! Portate un cuscino e mettetevi comodi..

Gioved’ 15 Novembre alle 19.30, Via Vittorio Emanuale 207 (appartamento di Bianca Bonetti)

Come sempre, il FFC è GRATIS e APERTO A TUTTI GLI STUDENTI.

Vino e popcorn gratis. Portate pure i vostri drink e spuntini personali.

E non dimenticate il cuscino per sedervi!!